Οι δύο παραπάνω μαρτυρίες αναδεικνύουν αρκετά από τα χαρακτηριστικά της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Με μια πρώτη ματιά παρατηρούμε ότι στην Ανοικτή Εκπαίδευση δεν υπάρχει όριο ηλικίας, είναι ελεύθερο για όποιον θέλει να σπουδάσει ανεξαρτήτως ηλικίας.
Ακόμα, και στις δύο μαρτυρίες επισημαίνεται ότι δίνεται η δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να σπουδάζει και παράλληλα να δουλεύει (σε πλήρη ή μερική απασχόληση ή αυτοαπασχόληση). Υπάρχει ελευθερία επιλογής μαθημάτων μέσα από μια πολύ μεγάλη γκάμα θεματικών ενοτήτων, επομένως μπορεί κάποιος να επιλέξει σύμφωνα με τις δικές του ανάγκες και ενδιαφέροντα. Δίνεται βάση στην αυτονομία της μάθησης μέσα από ένα χαλαρά δομημένο σύστημα ώστε ο κάθε εκπαιδευόμενος να είναι υπεύθυνος για την πορεία της μελέτης του. Αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος καθορίζει το χρόνο και τη διάρκεια της μελέτης του. Συγχρόνως ο σύμβουλος (Tutor) δρα συμβουλευτικά και ως καθοδηγητής όταν τον χρειάζεται ο εκπαιδευόμενος. Το περιεχόμενο των μαθημάτων βρίσκεται στην εκάστοτε πλατφόρμα των προγραμμάτων όπου υπάρχει διαθέσιμο online όλο το υποστηρικτικό υλικό, ενώ οι εκπαιδευόμενοι παραλαμβάνουν μέσω ταχυδρομείου στον χώρο τους το έντυπο υλικό που χρειάζονται για τη μελέτη τους. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της Ανοικτής Εκπαίδευσης είναι ότι έχει αρκετά μικρότερο κόστος από τα συμβατικά πανεπιστήμια, παρόλο που έχουν αυξηθεί τα δίδακτρα σε σχέση με το παρελθόν, καθώς δεν υπάρχουν έξοδα διαμονής.
Επιπλέον, η πρώτη κυρία αναφέρει ότι, αν και αναγκάστηκε να διακόψει τις σπουδές της για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για προσωπικούς λόγους, τις συνέχισε αργότερα χωρίς κανένα πρόβλημα. Ακόμα, η δομή του Ανοιχτού Πανεπιστημίου τη διευκόλυνε στο πρόβλημα δυσλεξίας που αντιμετωπίζει, καθώς δεν είχε την πίεση του χρόνου που υπάρχει στα συμβατικά πανεπιστήμια. Έτσι είχε τον επιπλέον χρόνο που χρειαζόταν για να μελετήσει, ενώ παράλληλα είχε και τη συμπαράσταση των συμβούλων (Tutor) της.
Η κοπέλα στο δεύτερο βίντεο μένει περισσότερο στην ευκαιρία που της δίνεται να αποκτήσει προϋπηρεσία παράλληλα με τις σπουδές της, έτσι ώστε ολοκληρώνοντας τις να έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Από την άλλη, μάς λέει ότι αυτό που δεν της αρέσει είναι ότι δεν έχεις αυτό που αποκαλούμε ‘’φοιτητική ζωή’’ και είσαι μόνος σου, μπορεί να μη συναντηθείς ποτέ ακόμα και με τους καθηγητές σου, με τους οποίους η επικοινωνία γίνεται κυρίως μέσω e-mail.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.